SPORVOGNSREJSER

Frederiksberg Hovedlinie

Nedlagt

By: Frederiksberg (Danmark), København (Danmark).
Sporlængde: 8,5 km.

Sporvidde: 1435 mm (normalspor).
Åbnet: 19. september 1899.
Nedlagt: 1. juli 1919 på grund af sammenlægning.

Linjen blev drevet af

Frederiksberg Sporveje (FS)
Nedlagt

Sporvognslinjer i Frederiksberg

Frederiksberg Hovedlinie
Nedlagt

Frederiksberg Tværlinie
Nedlagt

Frederiksberg Vanløselinie
Nedlagt

Frederiksberg Hovedlinie stoppesteder

Nyelandsplads, Fuglebakken, Frederiksvej og Rådhuspladsen.


Frederiksberg Hovedlinie linjekort

Se linjekort i høj opløsning.

Fotos og videoer af Frederiksberg Hovedlinie

Tegning: København Hovedlinie med motorvogn 397  (1970)Tegning: København Hovedlinie med motorvogn 397 (1970)Af Henrik Boye, John Lundgren, Sporvejshistorisk Selskab (SHS).
1970.
Postkort: København Hovedlinie på Rådhuspladsen (1919)Postkort: København Hovedlinie på Rådhuspladsen (1919)Af Henrik Boye.
1919.
Postkort: København Hovedlinie med motorvogn 397 ved Rådhuspladsen (1917)Postkort: København Hovedlinie med motorvogn 397 ved Rådhuspladsen (1917)Af ED. F. PH, Henrik Boye.
1917.
Postkort: København Hovedlinie ved Rådhuspladsen (1916)Postkort: København Hovedlinie ved Rådhuspladsen (1916)Af Henrik Boye, Stenders Forlag.
1916.
Postkort: København Hovedlinie ved Rådhuspladsen (1916-1918)Postkort: København Hovedlinie ved Rådhuspladsen (1916-1918)Af Henrik Boye, Holger Damgaard, Politikens Pressefoto.
1916 - 1918.
Postkort: København Hovedlinie på Godthåbsvej (1906-1908)Postkort: København Hovedlinie på Godthåbsvej (1906-1908)Af Henrik Boye, Sporvejshistorisk Selskab (SHS).
1906 - 1908.
Postkort: København Hovedlinie på Rådhuspladsen (1903-1905)Postkort: København Hovedlinie på Rådhuspladsen (1903-1905)Af Det Kongelige Bibliotek (KB), Henrik Boye, Irenco Robert Bier.
1903 - 1905.
Postkort: København Hovedlinie ved Rådhuspladsen (1900)Postkort: København Hovedlinie ved Rådhuspladsen (1900)Af Henrik Boye, Vincents Kunstforlag.
1900.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 17. marts 2024.