SPORVOGNSREJSER

Berlin motorvogn 5106

I drift som museumsvogn

Sporvognens historie

Berliner Verkehrsbetriebe (BVG)
I drift

24. oktober 1968: Leveret som Berlin motorvogn 5106, fabrik Reichsbahnausbesserungswerk Berlin-Schöneweide (RAW), type Reko TE64/2.

Berliner Verkehrsbetriebe (BVG)
I drift

1970: Vognnummer ændret til Berlin motorvogn 217 340 (ex Berlin motorvogn 5106), fabrik Reichsbahnausbesserungswerk Berlin-Schöneweide (RAW), type Reko TE64/2.

Berliner Verkehrsbetriebe (BVG)
I drift

Juli 1980: Ombygget til Berlin arbejdsvogn 7 21 040 (ex Berlin motorvogn 5106), fabrik Reichsbahnausbesserungswerk Berlin-Schöneweide (RAW), type Reko TE64/2.

Berliner Verkehrsbetriebe (BVG)
I drift

1992: Vognnummer ændret til Berlin arbejdsvogn 4502 (ex Berlin motorvogn 5106), fabrik Reichsbahnausbesserungswerk Berlin-Schöneweide (RAW), type Reko TE64/2.

Strausberger Eisenbahn
I drift

6. oktober 1993: Overtaget af selskabet som Strausberg arbejdsvogn 13 (ex Berlin motorvogn 5106), fabrik Reichsbahnausbesserungswerk Berlin-Schöneweide (RAW), type Reko TE64/2.

Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm
Åbent regelmæssigt

9. januar 2013: Kommet på museum som Skjoldenæsholm arbejdsvogn 13 (ex Berlin motorvogn 5106), fabrik Reichsbahnausbesserungswerk Berlin-Schöneweide (RAW), type Reko TE64/2.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 17. november 2024.