Bremen motorvogn 281
I driftSporvognens historie
Bremer Straßenbahn (BSAG)
I drift
1941: Leveret som Bremen motorvogn 281, fabrik Waggonbaufabrik Gottfried Lindner in Ammendorf, type GT 5, serie 280-284, bredde 2.14 m, længde 10.86 m, vægt 12.2 t, produceret 1941, med 24 siddepladser og 56 ståpladser, 2 aksler, motorkraft 60 kW, max fart 50 km/t.
Bremer Straßenbahn (BSAG)
I drift
1947 - 1948: Vognnummer ændret til Bremen motorvogn 601 (ex Bremen motorvogn 281), fabrik Waggonbaufabrik Gottfried Lindner in Ammendorf, type GT 5, serie 280-284, bredde 2.14 m, længde 10.86 m, vægt 12.2 t, produceret 1941, med 24 siddepladser og 56 ståpladser, 2 aksler, motorkraft 60 kW, max fart 50 km/t.
Bremer Straßenbahn (BSAG)
I drift
1968: Ombygget til Bremen arbejdsvogn AT3 (ex Bremen motorvogn 281), fabrik Waggonbaufabrik Gottfried Lindner in Ammendorf, type GT 5, serie 280-284, bredde 2.14 m, længde 10.86 m, vægt 12.2 t, produceret 1941, med 24 siddepladser og 56 ståpladser, 2 aksler, motorkraft 60 kW, max fart 50 km/t.
Hannoversches Straßenbahn-Museum (HSM)
Åbent regelmæssigt
1981: Kommet på museum som Hannover arbejdsvogn AT3 (ex Bremen motorvogn 281), fabrik Waggonbaufabrik Gottfried Lindner in Ammendorf, type GT 5, serie 280-284, bredde 2.14 m, længde 10.86 m, vægt 12.2 t, produceret 1941, med 24 siddepladser og 56 ståpladser, 2 aksler, motorkraft 60 kW, max fart 50 km/t.
Bremen Sporvognsmuseum (Das Depot)
Åbent regelmæssigt
14. oktober 2013: Overtaget af museet som Bremen arbejdsvogn AT3 (ex Bremen motorvogn 281), fabrik Waggonbaufabrik Gottfried Lindner in Ammendorf, type GT 5, serie 280-284, bredde 2.14 m, længde 10.86 m, vægt 12.2 t, produceret 1941, med 24 siddepladser og 56 ståpladser, 2 aksler, motorkraft 60 kW, max fart 50 km/t.
2014.
11. juni 2017.
12. maj 2019.