Chemnitz motorvogn 15
Udstillet på museumBeskrivelse
Udstillet på transports udstilling i München i 1925
Sporvognens historie
Chemnitzer Verkehr (CVAG)
I drift
5. oktober 1925: Leveret som Chemnitz motorvogn 15, fabrik Allgemeine Elektricitäts-Gesellschaft (AEG)/Carl Weyer & Cie, Düsseldorf, type T 13, serie 7-16, bredde 2.10 m, længde 9.90 m, produceret 1925, med 22 siddepladser og 38 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 47 kW.
Chemnitzer Verkehr (CVAG)
I drift
1936: Vognnummer ændret til Chemnitz motorvogn 267 (ex Chemnitz motorvogn 15), fabrik Allgemeine Elektricitäts-Gesellschaft (AEG)/Carl Weyer & Cie, Düsseldorf, type T 13, serie 7-16, bredde 2.10 m, længde 9.90 m, produceret 1925, med 22 siddepladser og 38 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 47 kW.
Chemnitzer Verkehr (CVAG)
I drift
1. januar 1976: Ombygget til Chemnitz arbejdsvogn 1267 (ex Chemnitz motorvogn 15), fabrik Allgemeine Elektricitäts-Gesellschaft (AEG)/Carl Weyer & Cie, Düsseldorf, type T 13, serie 7-16, bredde 2.10 m, længde 9.90 m, produceret 1925, med 22 siddepladser og 38 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 47 kW.
Straßenbahnmuseum Chemnitz
Åbent regelmæssigt
1. februar 1984: Kommet på museum som Chemnitz motorvogn 15, fabrik Allgemeine Elektricitäts-Gesellschaft (AEG)/Carl Weyer & Cie, Düsseldorf, type T 13, serie 7-16, bredde 2.10 m, længde 9.90 m, produceret 1925, med 22 siddepladser og 38 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 47 kW.
1988.
9. juli 2015.