Chemnitz motorvogn 169
Udstillet på museumSporvognens historie
Chemnitzer Verkehr (CVAG)
I drift
1919: Leveret som Chemnitz motorvogn 169, fabrik Allgemeine Elektricitäts-Gesellschaft (AEG)/Eigenbau/Pöge Elektrizitäts-AG, type T 10, serie 163-172, bredde 2.05 m, længde 8.44 m, vægt 10.7 t, produceret 1919, med 18 siddepladser og 34 ståpladser, 2 aksler.
Chemnitzer Verkehr (CVAG)
I drift
1951: Ombygget til Chemnitz skolevogn 169 (ex Chemnitz motorvogn 169), fabrik Allgemeine Elektricitäts-Gesellschaft (AEG)/Eigenbau/Pöge Elektrizitäts-AG, type T 10, serie 163-172, bredde 2.05 m, længde 8.44 m, vægt 10.7 t, produceret 1919, med 18 siddepladser og 34 ståpladser, 2 aksler.
Chemnitzer Verkehr (CVAG)
I drift
1. januar 1956: Vognnummer ændret til Chemnitz skolevogn 1169 (ex Chemnitz motorvogn 169), fabrik Allgemeine Elektricitäts-Gesellschaft (AEG)/Eigenbau/Pöge Elektrizitäts-AG, type T 10, serie 163-172, bredde 2.05 m, længde 8.44 m, vægt 10.7 t, produceret 1919, med 18 siddepladser og 34 ståpladser, 2 aksler.
1988.
Chemnitzer Verkehr (CVAG)
I drift
1980: Ombygget til Chemnitz museumsvogn 69 (ex Chemnitz motorvogn 169), fabrik Allgemeine Elektricitäts-Gesellschaft (AEG)/Eigenbau/Pöge Elektrizitäts-AG, type T 10, serie 163-172, bredde 2.05 m, længde 8.44 m, vægt 10.7 t, produceret 1919, med 18 siddepladser og 34 ståpladser, 2 aksler.
1893 - 1988.
1980 - 1989.
November 1988.
Straßenbahnmuseum Chemnitz
Åbent regelmæssigt
6. september 1996: Kommet på museum som Chemnitz motorvogn 169, fabrik Allgemeine Elektricitäts-Gesellschaft (AEG)/Eigenbau/Pöge Elektrizitäts-AG, type T 10, serie 163-172, bredde 2.05 m, længde 8.44 m, vægt 10.7 t, produceret 1919, med 18 siddepladser og 34 ståpladser, 2 aksler.
1988.
2000.
9. juli 2015.