Chemnitz motorvogn 206
Udstillet på museumSporvognens historie
Chemnitzer Verkehr (CVAG)
I drift
1928: Leveret som Chemnitz motorvogn 206, fabrik Siemens-Schuckertwerke (SSW)/Waggonfabrik Busch, Bautzen, type T 17, serie 203-207, bredde 2.10 m, længde 10.21 m, produceret 1928, med 22 siddepladser og 38 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 47 kW.
Chemnitzer Verkehr (CVAG)
I drift
3. januar 1975: Vognnummer ændret til Chemnitz motorvogn 306 (ex Chemnitz motorvogn 206), fabrik Siemens-Schuckertwerke (SSW)/Waggonfabrik Busch, Bautzen, type T 17, serie 203-207, bredde 2.10 m, længde 10.21 m, produceret 1928, med 22 siddepladser og 38 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 47 kW.
Chemnitzer Verkehr (CVAG)
I drift
30. september 1977: Vognnummer ændret til Chemnitz motorvogn 316 (ex Chemnitz motorvogn 206), fabrik Siemens-Schuckertwerke (SSW)/Waggonfabrik Busch, Bautzen, type T 17, serie 203-207, bredde 2.10 m, længde 10.21 m, produceret 1928, med 22 siddepladser og 38 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 47 kW.
1988.
Chemnitzer Verkehr (CVAG)
I drift
6. november 1988: Ombygget til Chemnitz museumsvogn 316 (ex Chemnitz motorvogn 206), fabrik Siemens-Schuckertwerke (SSW)/Waggonfabrik Busch, Bautzen, type T 17, serie 203-207, bredde 2.10 m, længde 10.21 m, produceret 1928, med 22 siddepladser og 38 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 47 kW.
Straßenbahnmuseum Chemnitz
Åbent regelmæssigt
1994: Kommet på museum som Chemnitz motorvogn 306 (ex Chemnitz motorvogn 206), fabrik Siemens-Schuckertwerke (SSW)/Waggonfabrik Busch, Bautzen, type T 17, serie 203-207, bredde 2.10 m, længde 10.21 m, produceret 1928, med 22 siddepladser og 38 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 47 kW.
1988.
9. juli 2015.