Chemnitz motorvogn 251
I drift som museumsvognSporvognens historie
Chemnitzer Verkehr (CVAG)
I drift
1929: Leveret som Chemnitz motorvogn 251, fabrik Siemens-Schuckertwerke (SSW)/Waggonfabrik Busch, Bautzen, type T 21, serie 240-252, bredde 2.10 m, længde 10.29 m, vægt 15.4 t, produceret 1929, med 22 siddepladser og 38 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 44 kW.
2013.
Chemnitzer Verkehr (CVAG)
I drift
3. januar 1975: Vognnummer ændret til Chemnitz motorvogn 351 (ex Chemnitz motorvogn 251), fabrik Siemens-Schuckertwerke (SSW)/Waggonfabrik Busch, Bautzen, type T 21, serie 240-252, bredde 2.10 m, længde 10.29 m, vægt 15.4 t, produceret 1929, med 22 siddepladser og 38 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 44 kW.
1988.
Chemnitzer Verkehr (CVAG)
I drift
6. november 1988: Ombygget til Chemnitz museumsvogn 351 (ex Chemnitz motorvogn 251), fabrik Siemens-Schuckertwerke (SSW)/Waggonfabrik Busch, Bautzen, type T 21, serie 240-252, bredde 2.10 m, længde 10.29 m, vægt 15.4 t, produceret 1929, med 22 siddepladser og 38 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 44 kW.
Straßenbahnmuseum Chemnitz
Åbent regelmæssigt
1989: Kommet på museum som Chemnitz motorvogn 251, fabrik Siemens-Schuckertwerke (SSW)/Waggonfabrik Busch, Bautzen, type T 21, serie 240-252, bredde 2.10 m, længde 10.29 m, vægt 15.4 t, produceret 1929, med 22 siddepladser og 38 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 44 kW.
1988.
9. juli 2015.