SPORVOGNSREJSER

Dresden motorvogn 2000

I drift som museumsvogn

Sporvognens historie

Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP)
I drift

17. juli 1967: Leveret som Prag motorvogn 2000 (ex Dresden motorvogn 2000), fabrik Tatra, type Prototype A19 ČKD T4D.

Dresdner Verkehrsbetriebe (DVB)
I drift

September 1967: Overtaget af selskabet som Dresden motorvogn 2000, fabrik Tatra, type A19 ČKD T4D, længde 14.94 m, vægt 16.8 t.

Dresdner Verkehrsbetriebe (DVB)
I drift

Oktober 1971: Vognnummer ændret til Dresden motorvogn 724 001-2 (ex Dresden motorvogn 2000), fabrik Tatra, type A19 ČKD T4D, længde 14.94 m, vægt 16.8 t.

Dresdner Verkehrsbetriebe (DVB)
I drift

December 1984: Vognnummer ændret til Dresden motorvogn 201 201 (ex Dresden motorvogn 2000), fabrik Tatra, type A19 ČKD T4D, længde 14.94 m, vægt 16.8 t.

Straßenbahnmuseum Dresden
Åbent regelmæssigt

April 1999: Kommet på museum som Dresden motorvogn 2000, fabrik Tatra, type A19 ČKD T4D, længde 14.94 m, vægt 16.8 t.

Postkort: Dresden motorvogn 224 228-5 ved remisen Betriebshof Trachenberge (2003)Postkort: Dresden motorvogn 224 228-5 ved remisen Betriebshof Trachenberge (2003)Af André Lück, Henrik Boye, Straßenbahnmuseum Dresden.
April 2003.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 27. marts 2024.