SPORVOGNSREJSER

Frederiksberg dobbeltdækker-motorvogn 50

I drift som museumsvogn

Sporvognens historie

Frederiksberg Sporveje (FS)
Nedlagt

1915: Leveret som Frederiksberg dobbeltdækker-motorvogn 50, fabrik Falkenried/N. Larsen/Vulcan, type Frederiksberg Sporveje, bredde 2.00 m, længde 8.00 m, med 43 siddepladser og 6 ståpladser, 2 aksler.

Københavns Sporveje (KS)
Nedlagt

1919: Overtaget af selskabet som København dobbeltdækker-motorvogn 419 (ex Frederiksberg dobbeltdækker-motorvogn 50), fabrik Falkenried/N. Larsen/Vulcan, type Frederiksberg Sporveje, bredde 2.00 m, længde 8.00 m, med 43 siddepladser og 6 ståpladser, 2 aksler.

Plakat: København sporvognslinje 8 med motorvogn 484  (1972)Plakat: København sporvognslinje 8 med motorvogn 484 (1972)Af Henrik Boye, Københavns Sporveje (KS).
22. april 1972.
Postkort: København sporvognslinje 8 med dobbeltdækker-motorvogn 380 ved Rådhuspladsen (1996)Postkort: København sporvognslinje 8 med dobbeltdækker-motorvogn 380 ved Rådhuspladsen (1996)Af Henrik Boye, John Lundgren, Sporvejshistorisk Selskab (SHS).
1996.

Københavns Sporveje (KS)
Nedlagt

1936: Ombygget til København museumsvogn 50 (ex Frederiksberg dobbeltdækker-motorvogn 50), fabrik Falkenried/N. Larsen/Vulcan, type Frederiksberg Sporveje, bredde 2.00 m, længde 8.00 m, med 43 siddepladser og 6 ståpladser, 2 aksler.

Postkort: København museumsvogn 50 på Allégade (1967)Postkort: København museumsvogn 50 på Allégade (1967)Af Henrik Boye, HT museum, Torben Liebst.
17. juni 1967.
Sidste sporvogn i København 22.april 1972Sidste sporvogn i København 22.april 1972Af John Lehmann.
22. april 1972.
Sporvogne i København 1972Sporvogne i København 1972Af Hans Jørgen Lerstrup Larsen.
23. april 1972.

Hovedstadsområdets Trafikselskabsmuseum (HT-museet)
Lukket permanent

1. oktober 1984: Kommet på museum som København dobbeltdækkermotorvogn 50 (ex Frederiksberg dobbeltdækker-motorvogn 50), fabrik Falkenried/N. Larsen/Vulcan, type Frederiksberg Sporveje, bredde 2.00 m, længde 8.00 m, med 43 siddepladser og 6 ståpladser, 2 aksler.

Den sidste dag med sporvogne i KøbenhavnDen sidste dag med sporvogne i KøbenhavnAf Jakob Koch.
22. april 1972 - 23. april 1972.

Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm
Åbent regelmæssigt

2003: Overtaget af museet som Skjoldenæsholm dobbeltdækkermotorvogn 50 (ex Frederiksberg dobbeltdækker-motorvogn 50), fabrik Falkenried/N. Larsen/Vulcan, type Frederiksberg Sporveje, bredde 2.00 m, længde 8.00 m, med 43 siddepladser og 6 ståpladser, 2 aksler.

Øloplukker: Skjoldenæsholm motorvogn 50 (2000)Øloplukker: Skjoldenæsholm motorvogn 50 (2000)Af Henrik Boye, Sporvejshistorisk Selskab (SHS).
2000.
Nøglering: Skjoldenæsholm motorvogn 50 (2003)Nøglering: Skjoldenæsholm motorvogn 50 (2003)Af Henrik Boye, Sporvejshistorisk Selskab (SHS).
2003.
Postkort: Skjoldenæsholm normalspor med motorvogn 50 ved Eilers Eg (2003)Postkort: Skjoldenæsholm normalspor med motorvogn 50 ved Eilers Eg (2003)Af Henrik Boye, Sporvejshistorisk Selskab (SHS).
2003.
Postkort: Skjoldenæsholm motorvogn 50 på forpladsen Sporvejsmuseet (2004)Postkort: Skjoldenæsholm motorvogn 50 på forpladsen Sporvejsmuseet (2004)Af Henrik Boye, Sporvejshistorisk Selskab (SHS).
2004.
Sporvogne på Skoldenæsholm. 27. juli 2004Sporvogne på Skoldenæsholm. 27. juli 2004Af Dines Bogø.
27. juli 2004.
Postkort: Skjoldenæsholm motorvogn 587 foran Valby Gamle Remise (2005)Postkort: Skjoldenæsholm motorvogn 587 foran Valby Gamle Remise (2005)Af Henrik Boye, John Lundgren, Sporvejshistorisk Selskab (SHS).
2005.
Sporvejsmuseet - Trafikweekend 2015Sporvejsmuseet - Trafikweekend 2015Af SporvognDK.
25. juli 2015 - 26. juli 2015.
SporvejsmuseetSporvejsmuseetAf M Graugaard H.
Juni 2018.
Århus på SporvejsmuseetÅrhus på SporvejsmuseetAf Flemming Berg Olsen.
19. oktober 2018.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 9. april 2024.