Gøteborg bivogn 248
Udgået af driftBeskrivelse
Gik i daglig trafik på linje 1 og 2 i 50'erne.
Skiftede museumsnummer efter kollision i 2003.
Sporvognens historie
Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift
17. oktober 1917: Leveret som Gøteborg bivogn 248, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M4, serie 1-156, bredde 2.00 m, længde 8.64 m, vægt 10.5 t, produceret 1908-1921, med 20 siddepladser og 18 ståpladser, motorkraft 60 kW.
Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift
6. oktober 1931: Ombygget til Gøteborg motorvogn 62 (ex Gøteborg bivogn 248), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M4, serie 1-156, bredde 2.00 m, længde 8.64 m, vægt 10.5 t, produceret 1908-1921, med 20 siddepladser og 18 ståpladser, motorkraft 60 kW.
Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift
21. april 1956: Vognnummer ændret til Gøteborg motorvogn 198 (ex Gøteborg bivogn 248), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M4, serie 1-156, bredde 2.00 m, længde 8.64 m, vægt 10.5 t, produceret 1908-1921, med 20 siddepladser og 18 ståpladser, motorkraft 60 kW.
Spårvägssällskapet Ringlinien (SSR)
Åbent regelmæssigt
12. december 1964: Kommet på museum som Gøteborg motorvogn 198 (ex Gøteborg bivogn 248), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M4, serie 1-156, bredde 2.00 m, længde 8.64 m, vægt 10.5 t, produceret 1908-1921, med 20 siddepladser og 18 ståpladser, motorkraft 60 kW.
1981.
1981.
April 1984 - Juli 1984.
10. juli 1995.
Spårvägssällskapet Ringlinien (SSR)
Åbent regelmæssigt
2003: Ombygget til Gøteborg bivogn 248, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M4, serie 1-156, bredde 2.00 m, længde 8.64 m, vægt 10.5 t, produceret 1908-1921, med 20 siddepladser og 18 ståpladser, motorkraft 60 kW.
15. juli 2005.
6. juli 2009.