SPORVOGNSREJSER

Gøteborg bivogn 248

Udgået af drift

Beskrivelse

Gik i daglig trafik på linje 1 og 2 i 50'erne.
Skiftede museumsnummer efter kollision i 2003.

Sporvognens historie

Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift

17. oktober 1917: Leveret som Gøteborg bivogn 248, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M4, serie 1-156, bredde 2.00 m, længde 8.64 m, vægt 10.5 t, produceret 1908-1921, med 20 siddepladser og 18 ståpladser, motorkraft 60 kW.

Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift

6. oktober 1931: Ombygget til Gøteborg motorvogn 62 (ex Gøteborg bivogn 248), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M4, serie 1-156, bredde 2.00 m, længde 8.64 m, vægt 10.5 t, produceret 1908-1921, med 20 siddepladser og 18 ståpladser, motorkraft 60 kW.

Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift

21. april 1956: Vognnummer ændret til Gøteborg motorvogn 198 (ex Gøteborg bivogn 248), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M4, serie 1-156, bredde 2.00 m, længde 8.64 m, vægt 10.5 t, produceret 1908-1921, med 20 siddepladser og 18 ståpladser, motorkraft 60 kW.

Spårvägssällskapet Ringlinien (SSR)
Åbent regelmæssigt

12. december 1964: Kommet på museum som Gøteborg motorvogn 198 (ex Gøteborg bivogn 248), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M4, serie 1-156, bredde 2.00 m, længde 8.64 m, vægt 10.5 t, produceret 1908-1921, med 20 siddepladser og 18 ståpladser, motorkraft 60 kW.

Postkort: Gøteborg motorvogn 198 i krydset Kungsportsavenyen/Vasagatan (1981)Postkort: Gøteborg motorvogn 198 i krydset Kungsportsavenyen/Vasagatan (1981)Af Anders Forsberg, Henrik Boye, Spårvägssällskapet Ringlinien (SSR).
1981.
Postkort: Gøteborg motorvogn 198 på Linnégatan (1984)Postkort: Gøteborg motorvogn 198 på Linnégatan (1984)Af Calle Ström, Henrik Boye, Spårvägssällskapet Ringlinien (SSR).
April 1984 - Juli 1984.

Spårvägssällskapet Ringlinien (SSR)
Åbent regelmæssigt

2003: Ombygget til Gøteborg bivogn 248, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M4, serie 1-156, bredde 2.00 m, længde 8.64 m, vægt 10.5 t, produceret 1908-1921, med 20 siddepladser og 18 ståpladser, motorkraft 60 kW.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 12. juni 2024.