Gøteborg motorvogn 129
I drift som museumsvognSporvognens historie
Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift
7. november 1920: Leveret som Gøteborg motorvogn 129, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type Limpa M4.
![Postkort: Gøteborg sporvognslinje 2 med motorvogn 129 på Linnégatan (1930-1949)](/foto/l/postkort-goeteborg-sporvognslinje-2-med-motorvogn-129-paa-linnegatan-1930-1949.webp)
1930 - 1949.
Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift
8. juli 1925: Ombygget til Gøteborg motorvogn 129, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M5, serie 47-177, bredde 2.00 m, længde 10.28 m, vægt 12.5 t, produceret 1921-1941, med 20 siddepladser og 38 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 41 kW.
![Postkort: Gøteborg sporvognslinje 3 med motorvogn 129 på Kungsladugårdsgatan (1958)](/foto/l/postkort-goeteborg-sporvognslinje-3-med-motorvogn-129-paa-kungsladugaardsgatan-1958.webp)
1958.
Spårvägssällskapet Ringlinien (SSR)
Åbent regelmæssigt
September 1960: Kommet på museum som Gøteborg motorvogn 129, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M5, serie 47-177, bredde 2.00 m, længde 10.28 m, vægt 12.5 t, produceret 1921-1941, med 20 siddepladser og 38 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 41 kW.
![Gøteborg 12 (Lisebergslinjen) med motorvogn 129 ved Centralstation (2009)](/foto/l/goeteborg-12-lisebergslinjen-med-motorvogn-129-ved-centralstation-2009.webp)
6. juli 2009.