SPORVOGNSREJSER

Gøteborg motorvogn 129

I drift som museumsvogn

Sporvognens historie

Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift

7. november 1920: Leveret som Gøteborg motorvogn 129, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type Limpa M4.

Postkort: Gøteborg sporvognslinje 2 med motorvogn 129 på Linnégatan (1930-1949)Postkort: Gøteborg sporvognslinje 2 med motorvogn 129 på Linnégatan (1930-1949)Af Alf Bokgren, Henrik Boye, Lindenhags Floda.
1930 - 1949.

Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift

8. juli 1925: Ombygget til Gøteborg motorvogn 129, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M5, serie 47-177, bredde 2.00 m, længde 10.28 m, vægt 12.5 t, produceret 1921-1941, med 20 siddepladser og 38 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 41 kW.

Postkort: Gøteborg sporvognslinje 3 med motorvogn 129 på Kungsladugårdsgatan (1958)Postkort: Gøteborg sporvognslinje 3 med motorvogn 129 på Kungsladugårdsgatan (1958)Af Henrik Boye, Lars Nilsson, Spårvägssällskapet Ringlinien (SSR).
1958.

Spårvägssällskapet Ringlinien (SSR)
Åbent regelmæssigt

September 1960: Kommet på museum som Gøteborg motorvogn 129, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M5, serie 47-177, bredde 2.00 m, længde 10.28 m, vægt 12.5 t, produceret 1921-1941, med 20 siddepladser og 38 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 41 kW.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 12. juni 2024.