Gøteborg motorvogn 15 (gl)
I drift som museumsvognSporvognens historie
Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift
1902: Leveret som Gøteborg motorvogn 15 (ex Gøteborg motorvogn 15 (gl)), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M4, serie 1-156, bredde 2.00 m, længde 8.64 m, vægt 10.5 t, produceret 1908-1921, med 20 siddepladser og 18 ståpladser, motorkraft 60 kW.
Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift
1914: Ombygget til Gøteborg motorvogn 15 (ex Gøteborg motorvogn 15 (gl)), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M4, serie 1-156, bredde 2.00 m, længde 8.64 m, vægt 10.5 t, produceret 1908-1921, med 20 siddepladser og 18 ståpladser, motorkraft 60 kW.
Spårvägssällskapet Ringlinien (SSR)
Åbent regelmæssigt
1960: Kommet på museum som Gøteborg motorvogn 15 (ex Gøteborg motorvogn 15 (gl)), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M4, serie 1-156, bredde 2.00 m, længde 8.64 m, vægt 10.5 t, produceret 1908-1921, med 20 siddepladser og 18 ståpladser, motorkraft 60 kW.
![Postkort: Gøteborg motorvogn 15 på Viktoriabron (1970)](/foto/l/postkort-goeteborg-motorvogn-15-paa-viktoriabron-1970.webp)
1970.
![Postkort: Gøteborg 12 (Lisebergslinjen) med motorvogn 15 på Södra Hamngatan (1978)](/foto/l/postkort-goeteborg-12-lisebergslinjen-med-motorvogn-15-paa-soedra-hamngatan-1978.webp)
1978.
![Postkort: Gøteborg 12 (Lisebergslinjen) med motorvogn 15 ved Sankt Sigfrids Plan (1985)](/foto/l/postkort-goeteborg-12-lisebergslinjen-med-motorvogn-15-ved-sankt-sigfrids-plan-1985.webp)
1985.