SPORVOGNSREJSER

Gøteborg motorvogn 15 (gl)

I drift som museumsvogn

Sporvognens historie

Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift

1902: Leveret som Gøteborg motorvogn 15 (ex Gøteborg motorvogn 15 (gl)), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M4, serie 1-156, bredde 2.00 m, længde 8.64 m, vægt 10.5 t, produceret 1908-1921, med 20 siddepladser og 18 ståpladser, motorkraft 60 kW.

Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift

1914: Ombygget til Gøteborg motorvogn 15 (ex Gøteborg motorvogn 15 (gl)), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M4, serie 1-156, bredde 2.00 m, længde 8.64 m, vægt 10.5 t, produceret 1908-1921, med 20 siddepladser og 18 ståpladser, motorkraft 60 kW.

Spårvägssällskapet Ringlinien (SSR)
Åbent regelmæssigt

1960: Kommet på museum som Gøteborg motorvogn 15 (ex Gøteborg motorvogn 15 (gl)), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M4, serie 1-156, bredde 2.00 m, længde 8.64 m, vægt 10.5 t, produceret 1908-1921, med 20 siddepladser og 18 ståpladser, motorkraft 60 kW.

Postkort: Gøteborg motorvogn 15 på Viktoriabron (1970)Postkort: Gøteborg motorvogn 15 på Viktoriabron (1970)Af Alf Bokgren, Henrik Boye, Lindenhags Floda.
1970.
Postkort: Gøteborg 12 (Lisebergslinjen) med motorvogn 15 ved Sankt Sigfrids Plan (1985)Postkort: Gøteborg 12 (Lisebergslinjen) med motorvogn 15 ved Sankt Sigfrids Plan (1985)Af Henrik Boye, Lennart Rydström, Spårvägssällskapet Ringlinien (SSR).
1985.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 12. juni 2024.