Gøteborg motorvogn 208
I drift som museumsvognSporvognens historie
Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift
1928: Leveret som Gøteborg motorvogn 208, type Stor Långedragsvagn, bredde 2.65 m, længde 13.90 m, vægt 24.3 t, produceret 1928, med 48 siddepladser og 38 ståpladser, 4 aksler, 4 motorer, motorkraft 35 kW.
![Postkort: Gøteborg motorvogn 208 på Karl Johansgatan (1966)](/foto/l/postkort-goeteborg-motorvogn-208-paa-karl-johansgatan-1966.webp)
26. maj 1966.
![Postkort: Gøteborg sporvognslinje 9 med motorvogn 208 på Järntorget (1966)](/foto/l/postkort-goeteborg-sporvognslinje-9-med-motorvogn-208-paa-jaerntorget-1966.webp)
26. maj 1966.
Spårvägssällskapet Ringlinien (SSR)
Åbent regelmæssigt
1967: Kommet på museum som Gøteborg motorvogn 208, type Stor Långedragsvagn, bredde 2.65 m, længde 13.90 m, vægt 24.3 t, produceret 1928, med 48 siddepladser og 38 ståpladser, 4 aksler, 4 motorer, motorkraft 35 kW.
![Postkort: Gøteborg 12 (Lisebergslinjen) med åben bivogn 507 (1995)](/foto/l/postkort-goeteborg-12-lisebergslinjen-med-aaben-bivogn-507-1995.webp)
1995.
![Gøteborg 12 (Lisebergslinjen) med motorvogn 208 i krydset Engelbreksgaten/Södra Vägen (1995)](/foto/l/goeteborg-12-lisebergslinjen-med-motorvogn-208-i-krydset-engelbreksgaten-soedra-vaegen-1995.webp)
10. juli 1995.
![Gøteborg 12 (Lisebergslinjen) med motorvogn 208 ved Sankt Sigfrids Plan (1995)](/foto/l/goeteborg-12-lisebergslinjen-med-motorvogn-208-ved-sankt-sigfrids-plan-1995.webp)
10. juli 1995.