SPORVOGNSREJSER

Gøteborg motorvogn 30

Udgået af drift

Sporvognens historie

Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift

1947: Leveret som Gøteborg motorvogn 30, fabrik Hägglund, type A23/A30 Mustang, serie 1-63, bredde 2.50 m, længde 13.08 m, vægt 16.0 t, produceret 1948-1952, med 31 siddepladser og 74 ståpladser, motorkraft 200 kW.

Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift

1988: Vognnummer ændret til Gøteborg motorvogn 333 (ex Gøteborg motorvogn 30), type A31 "Mustang", serie 328-333, bredde 2.50 m, længde 13.05 m, vægt 15.4 t, produceret 1991, med 31 siddepladser og 74 ståpladser, 4 aksler, 4 motorer, motorkraft 50 kW.

Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift

1991: Ombygget til Gøteborg museumsvogn 333 (ex Gøteborg motorvogn 30), type A31 "Mustang", serie 328-333, bredde 2.50 m, længde 13.05 m, vægt 15.4 t, produceret 1991, med 31 siddepladser og 74 ståpladser, 4 aksler, 4 motorer, motorkraft 50 kW.

Djurgårdslinjen 7N
Åbent regelmæssigt

Oktober 1994: Kommet på museum som Stockholm motorvogn 333 (ex Gøteborg motorvogn 30), type A31 "Mustang", serie 328-333, bredde 2.50 m, længde 13.05 m, vægt 15.4 t, produceret 1991, med 31 siddepladser og 74 ståpladser, 4 aksler, 4 motorer, motorkraft 50 kW.

Stockholm: Storstockholms Lokaltrafik Tram & BusStockholm: Storstockholms Lokaltrafik Tram & BusAf Public Transport Worldwide.
24. juli 2009.
Stockholm Exergi - Carl HenrikStockholm Exergi - Carl HenrikAf Stockholm Exergi.
4. juli 2018.
Spårväg City, spårvagnslinjen i StockholmSpårväg City, spårvagnslinjen i StockholmAf Alexander Williamson.
13. august 2019.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 5. april 2023.