Gøteborg motorvogn 43
I drift som museumsvognSporvognens historie
Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift
1902: Leveret som Gøteborg motorvogn 43, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M4, serie 1-156, bredde 2.00 m, længde 8.64 m, vægt 10.5 t, produceret 1908-1921, med 20 siddepladser og 18 ståpladser, motorkraft 60 kW.
Jönköpings Spårvägar (JS)
Nedlagt
1925: Overtaget af selskabet som Jönköping motorvogn 19 (ex Gøteborg motorvogn 43), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), serie 14-19, produceret 1925.
Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift
1959: Overtaget af selskabet som Gøteborg motorvogn 43, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M4, serie 1-156, bredde 2.00 m, længde 8.64 m, vægt 10.5 t, produceret 1908-1921, med 20 siddepladser og 18 ståpladser, motorkraft 60 kW.
Spårvägssällskapet Ringlinien (SSR)
Åbent regelmæssigt
1979: Kommet på museum som Gøteborg motorvogn 43, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M4, serie 1-156, bredde 2.00 m, længde 8.64 m, vægt 10.5 t, produceret 1908-1921, med 20 siddepladser og 18 ståpladser, motorkraft 60 kW.
![Postkort: Gøteborg motorvogn 43 på Härlandavägen (1980)](/foto/l/postkort-goeteborg-motorvogn-43-paa-haerlandavaegen-1980.webp)
1980.
![Postkort: Gøteborg 12 (Lisebergslinjen) med motorvogn 43 på Örgrytevägen (1985)](/foto/l/postkort-goeteborg-12-lisebergslinjen-med-motorvogn-43-paa-oergrytevaegen-1985.webp)
1985.
![Postkort: Gøteborg 12 (Lisebergslinjen) med åben bivogn 507 (1995)](/foto/l/postkort-goeteborg-12-lisebergslinjen-med-aaben-bivogn-507-1995.webp)
1995.
![Postkort: Gøteborg 12 (Lisebergslinjen) med motorvogn 43 på Kungsportsplatsen (2000)](/foto/l/postkort-goeteborg-12-lisebergslinjen-med-motorvogn-43-paa-kungsportsplatsen-2000.webp)
2000.