SPORVOGNSREJSER

Gøteborg motorvogn 54

I drift som museumsvogn

Sporvognens historie

Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift

1907: Leveret som Gøteborg motorvogn 54, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M5, serie 47-177, bredde 2.00 m, længde 10.28 m, vægt 12.5 t, produceret 1921-1941, med 20 siddepladser og 38 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 41 kW.

Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift

1949 - 1950: Ombygget til Gøteborg motorvogn 190 (ex Gøteborg motorvogn 54), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M5, serie 47-177, bredde 2.00 m, længde 10.28 m, vægt 12.5 t, produceret 1921-1941, med 20 siddepladser og 38 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 41 kW.

Museispårvägen Malmköping (MUMA)
Åbent regelmæssigt

17. november 1973: Kommet på museum som Malmköping motorvogn 190 (ex Gøteborg motorvogn 54), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M5, serie 47-177, bredde 2.00 m, længde 10.28 m, vægt 12.5 t, produceret 1921-1941, med 20 siddepladser og 38 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 41 kW.

Postkort: Malmköping museumslinje med motorvogn 190 foran Malmköping (1970)Postkort: Malmköping museumslinje med motorvogn 190 foran Malmköping (1970)Af Henrik Boye, Jan-Olof Påvall, Svenska Spårvägssällskapet (SSS).
1970.
Postkort: Malmköping museumslinje med motorvogn 190 ved Malmköping (1970)Postkort: Malmköping museumslinje med motorvogn 190 ved Malmköping (1970)Af Björn Alnebo, Henrik Boye, Torkel Lindeberg.
1970.
Postkort: Malmköping museumslinje med motorvogn 21 ved Malmköping (1981)Postkort: Malmköping museumslinje med motorvogn 21 ved Malmköping (1981)Af E. Danielson, Henrik Boye, Jan-Olof Påvall.
December 1981.
Nøglering: Malmköping museumslinje med motorvogn 190 ved Malmköping (1995)Nøglering: Malmköping museumslinje med motorvogn 190 ved Malmköping (1995)Af Henrik Boye, Svenska Spårvägssällskapet (SSS).
1995.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 28. oktober 2024.