Gøteborg motorvogn 582
Udgået af driftSporvognens historie
Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift
5. april 1961: Leveret som Gøteborg motorvogn 582, fabrik Hägglund, type M25, serie 501-625, bredde 2.65 m, længde 15.13 m, vægt 18.2 t, produceret 1958-1962, med 38 siddepladser og 78 ståpladser, motorkraft 200 kW, max fart 60 km/t.
Sporveien
I drift
10. oktober 1997: Overtaget af selskabet som Oslo motorvogn 264 (ex Gøteborg motorvogn 582), fabrik Hägglund, type SM91, serie 264-299, bredde 2.65 m, længde 14.16 m, vægt 18.0 t, produceret 1992-1994, med 38 siddepladser og 78 ståpladser, motorkraft 180 kW, max fart 60 km/t.
Spårvägssällskapet Ringlinien (SSR)
Åbent regelmæssigt
Oktober 1991: Kommet på museum som Gøteborg motorvogn 264 (ex Gøteborg motorvogn 582), fabrik Hägglund, type M25, serie 501-625, bredde 2.65 m, længde 15.13 m, vægt 18.2 t, produceret 1958-1962, med 38 siddepladser og 78 ståpladser, motorkraft 200 kW, max fart 60 km/t.
Spårvägssällskapet Ringlinien (SSR)
Åbent regelmæssigt
5. juni 1999: Vognnummer ændret til Gøteborg motorvogn 582, fabrik Hägglund, type M25, serie 501-625, bredde 2.65 m, længde 15.13 m, vægt 18.2 t, produceret 1958-1962, med 38 siddepladser og 78 ståpladser, motorkraft 200 kW, max fart 60 km/t.
6. juli 2009.