SPORVOGNSREJSER

Haag motorvogn 58

I drift som museumsvogn

Sporvognens historie

HTM Personenvervoer N.V.
I drift

Juli 1923: Leveret som Haag motorvogn 58, fabrik Hofmann Lauchhammer Keulen, type Hofmann Lauchhammer Keulen, serie 51-80, længde 14.00 m, vægt 27.0 t, produceret 1923, med 30 siddepladser og 58 ståpladser, 2 aksler, 4 motorer, motorkraft 50 kW.

Electrische Museumtramlijn Amsterdam (EMA)
Åbent regelmæssigt

1975: Kommet på museum som Amsterdam motorvogn 58 (ex Haag motorvogn 58), fabrik Hofmann Lauchhammer Keulen, type Hofmann Lauchhammer Keulen, serie 51-80, længde 14.00 m, vægt 27.0 t, produceret 1923, med 30 siddepladser og 58 ståpladser, 2 aksler, 4 motorer, motorkraft 50 kW.

Postkort: Amsterdam museumslinje 30 med motorvogn 58  viaduct over de A9 (Haarlem-Utrecht) (1984)Postkort: Amsterdam museumslinje 30 med motorvogn 58 viaduct over de A9 (Haarlem-Utrecht) (1984)Af Electrische Museumtramlijn Amsterdam (EMA), Erik Swierstra, Henrik Boye.
29. juli 1984.

Haags Openbaar Vervoer Museum (HOVM)
Åbent regelmæssigt

2008: Overtaget af museet som Haag motorvogn 58, fabrik Hofmann Lauchhammer Keulen, type Hofmann Lauchhammer Keulen, serie 51-80, længde 14.00 m, vægt 27.0 t, produceret 1923, med 30 siddepladser og 58 ståpladser, 2 aksler, 4 motorer, motorkraft 50 kW.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 29. november 2023.