SPORVOGNSREJSER

Haag motorvogn 824

I drift som museumsvogn

Sporvognens historie

HTM Personenvervoer N.V.
I drift

1929: Leveret som Haag motorvogn 824, fabrik La Brugeoise et Nivelles, serie 821-830, længde 10.72 m, vægt 13.6 t, produceret 1929, med 23 siddepladser og 44 ståpladser.

Postkort: Haag ekstralinje 5 med motorvogn 824 på Weimarstraat (1963)Postkort: Haag ekstralinje 5 med motorvogn 824 på Weimarstraat (1963)Af Henrik Boye, Tramweg-Stichting.
September 1963.

Electrische Museumtramlijn Amsterdam (EMA)
Åbent regelmæssigt

1974: Kommet på museum som Amsterdam motorvogn 824 (ex Haag motorvogn 824), fabrik La Brugeoise et Nivelles, serie 821-830, længde 10.72 m, vægt 13.6 t, produceret 1929, med 23 siddepladser og 44 ståpladser.

Postkort: Amsterdam museumslinje 30 med motorvogn 824 ved Station Amstelveen (1977)Postkort: Amsterdam museumslinje 30 med motorvogn 824 ved Station Amstelveen (1977)Af Ab van Donselaar, Electrische Museumtramlijn Amsterdam (EMA), Henrik Boye.
14. maj 1977.
Museum Trams in AmsterdamMuseum Trams in AmsterdamAf Public Transport Worldwide.
4. november 2011.

Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm
Åbent regelmæssigt

2002: Overtaget af museet som Skjoldenæsholm motorvogn 824 (ex Haag motorvogn 824), fabrik La Brugeoise et Nivelles, serie 821-830, længde 10.72 m, vægt 13.6 t, produceret 1929, med 23 siddepladser og 44 ståpladser.

Postkort: Skjoldenæsholm motorvogn 587 foran remisen Valby Gamle Remise (1999)Postkort: Skjoldenæsholm motorvogn 587 foran remisen Valby Gamle Remise (1999)Af Henrik Boye, Sporvejshistorisk Selskab (SHS).
1999.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 29. november 2023.