København bivogn 1578
I drift som museumsvognSporvognens historie
Københavns Sporveje (KS)
Nedlagt
14. november 1941: Leveret som København bivogn 1578, fabrik Københavns Sporveje (KS)/Scandia, type Bogiebivogn, serie 1501-1583, bredde 2.20 m, længde 12.30 m, produceret 1930-1941, med 26 siddepladser og 22 ståpladser, 4 aksler.
Københavns Sporveje (KS)
Nedlagt
12. marts 1957: Ombygget til København bivogn 1578, fabrik Københavns Sporveje (KS)/Scandia, type Bogiebivogn, serie 1501-1583, bredde 2.20 m, længde 12.30 m, produceret 1930-1941, med 26 siddepladser og 22 ståpladser, 4 aksler.
Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm
Åbent regelmæssigt
1972: Kommet på museum som Skjoldenæsholm bivogn 1578 (ex København bivogn 1578), fabrik Københavns Sporveje (KS)/Scandia, type Bogiebivogn, serie 1501-1583, bredde 2.20 m, længde 12.30 m, produceret 1930-1941, med 26 siddepladser og 22 ståpladser, 4 aksler.
![Postkort: Skjoldenæsholm normalspor med motorvogn 575 ved Tobaksmarken (2000)](/foto/l/postkort-skjoldenaesholm-normalspor-med-motorvogn-575-ved-tobaksmarken-2000.webp)
2000.
![Postkort: Skjoldenæsholm motorvogn 575 foran Valby Gamle Remise (2011)](/foto/l/postkort-skjoldenaesholm-motorvogn-575-foran-valby-gamle-remise-2011.webp)
September 2011.