SPORVOGNSREJSER

København bivogn 1578

I drift som museumsvogn

Sporvognens historie

Københavns Sporveje (KS)
Nedlagt

14. november 1941: Leveret som København bivogn 1578, fabrik Københavns Sporveje (KS)/Scandia, type Bogiebivogn, serie 1501-1583, bredde 2.20 m, længde 12.30 m, produceret 1930-1941, med 26 siddepladser og 22 ståpladser, 4 aksler.

Københavns Sporveje (KS)
Nedlagt

12. marts 1957: Ombygget til København bivogn 1578, fabrik Københavns Sporveje (KS)/Scandia, type Bogiebivogn, serie 1501-1583, bredde 2.20 m, længde 12.30 m, produceret 1930-1941, med 26 siddepladser og 22 ståpladser, 4 aksler.

Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm
Åbent regelmæssigt

1972: Kommet på museum som Skjoldenæsholm bivogn 1578 (ex København bivogn 1578), fabrik Københavns Sporveje (KS)/Scandia, type Bogiebivogn, serie 1501-1583, bredde 2.20 m, længde 12.30 m, produceret 1930-1941, med 26 siddepladser og 22 ståpladser, 4 aksler.

Postkort: Skjoldenæsholm normalspor med motorvogn 575 ved Tobaksmarken (2000)Postkort: Skjoldenæsholm normalspor med motorvogn 575 ved Tobaksmarken (2000)Af Henrik Boye, Sporvejshistorisk Selskab (SHS).
2000.
Sporvogne på Skoldenæsholm. 27. juli 2004Sporvogne på Skoldenæsholm. 27. juli 2004Af Dines Bogø.
27. juli 2004.
Regnvejrsdag på SporvejsmuseetRegnvejrsdag på SporvejsmuseetAf SporvognDK.
11. august 2011.
Postkort: Skjoldenæsholm motorvogn 575 foran Valby Gamle Remise (2011)Postkort: Skjoldenæsholm motorvogn 575 foran Valby Gamle Remise (2011)Af Allan Støvring-Nielsen, Henrik Boye, Sporvejshistorisk Selskab (SHS).
September 2011.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 24. september 2024.