SPORVOGNSREJSER

København motorvogn 17

Udgået af drift

Sporvognens historie

NNørrebro Elektriske Sporveje (NES)
Nedlagt

1897: Leveret som København motorvogn 17, fabrik Falkenried/N. Larsen, serie 1-18, bredde 2.10 m, længde 8.80 m, produceret 1987, med 20 siddepladser og 20 ståpladser.

Københavns Sporveje (KS)
Nedlagt

1. januar 1899: Overtaget af selskabet som København motorvogn 17, fabrik Falkenried/N. Larsen, serie 1-18, bredde 2.10 m, længde 8.80 m, produceret 1987, med 20 siddepladser og 20 ståpladser.

Hovedstadsområdets Trafikselskabsmuseum (HT-museet)
Lukket permanent

1936: Kommet på museum som København motorvogn 17, fabrik Falkenried/N. Larsen, serie 1-18, bredde 2.10 m, længde 8.80 m, produceret 1987, med 20 siddepladser og 20 ståpladser.

Postkort: København motorvogn 17 på Vindebrogade (1969)Postkort: København motorvogn 17 på Vindebrogade (1969)Af Henrik Boye, HT museum, Per Bech Petersen.
19. oktober 1969.
Den sidste dag med sporvogne i KøbenhavnDen sidste dag med sporvogne i KøbenhavnAf Jakob Koch.
22. april 1972 - 23. april 1972.
København motorvogn 17 i HT-museet (1984)København motorvogn 17 i HT-museet (1984)Af Henrik Boye.
13. oktober 1984.

Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm
Åbent regelmæssigt

2003: Overtaget af museet som Skjoldenæsholm motorvogn 17 (ex København motorvogn 17), fabrik Falkenried/N. Larsen, serie 1-18, bredde 2.10 m, længde 8.80 m, produceret 1987, med 20 siddepladser og 20 ståpladser.

Postkort: Skjoldenæsholm normalspor med motorvogn 17 ved Eilers Eg (2004)Postkort: Skjoldenæsholm normalspor med motorvogn 17 ved Eilers Eg (2004)Af Henrik Boye, Sporvejshistorisk Selskab (SHS).
2004.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 21. september 2024.