SPORVOGNSREJSER

København motorvogn 190

Udstillet på museum

Sporvognens historie

Københavns Sporveje (KS)
Nedlagt

1903: Leveret som København motorvogn 190, fabrik Falkenried/N. Larsen/Scandia, type Hovedtype, serie 105-234, bredde 2.10 m, længde 8.90 m, produceret 1901-1910, med 20 siddepladser og 26 ståpladser, 2 aksler.

Postkort: København motorvogn 39 foran Den gamle Valby remise (1938-1939)Mest viste foto - 2015
Postkort: København motorvogn 39 foran Den gamle Valby remise (1938-1939)Af Henrik Boye, John Lundgren, Sporvejshistorisk Selskab (SHS).
November 1938 - Marts 1939.
Sidste sporvogn i København 22.april 1972Sidste sporvogn i København 22.april 1972Af John Lehmann.
22. april 1972.

Hovedstadsområdets Trafikselskabsmuseum (HT-museet)
Lukket permanent

1967: Kommet på museum som København motorvogn 190, fabrik Falkenried/N. Larsen/Scandia, type Hovedtype, serie 105-234, bredde 2.10 m, længde 8.90 m, produceret 1901-1910, med 20 siddepladser og 26 ståpladser, 2 aksler.

København motorvogn 100 i HT-museet (1984)København motorvogn 100 i HT-museet (1984)Af Henrik Boye.
13. oktober 1984.
København motorvogn 190 i HT-museet (1984)København motorvogn 190 i HT-museet (1984)Af Henrik Boye.
13. oktober 1984.
Postkort: København motorvogn 100 i HT-museet (1984)Postkort: København motorvogn 100 i HT-museet (1984)Af Henrik Boye, HT museum, Torben Liebst.
November 1984.

Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm
Åbent regelmæssigt

2003: Overtaget af museet som Skjoldenæsholm motorvogn 190 (ex København motorvogn 190), fabrik Falkenried/N. Larsen/Scandia, type Hovedtype, serie 105-234, bredde 2.10 m, længde 8.90 m, produceret 1901-1910, med 20 siddepladser og 26 ståpladser, 2 aksler.

Sporvognsmuseum Skjoldenæsholm/DK, flytte til Remise 3Sporvognsmuseum Skjoldenæsholm/DK, flytte til Remise 3Af HStrab.
30. oktober 2015 - 31. oktober 2015.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 17. november 2024.