SPORVOGNSREJSER

København motorvogn 550

Brændt

Sporvognens historie

Københavns Sporveje (KS)
Nedlagt

20. maj 1934: Leveret som København motorvogn 550, fabrik Københavns Sporveje (KS), type Bogiemotorvogn, serie 501-618, bredde 2.02 m, længde 12.30 m, produceret 1930-1941, med 28 siddepladser og 39 ståpladser.

Sidste sporvogn i København 22.april 1972Sidste sporvogn i København 22.april 1972Af John Lehmann.
22. april 1972.

Nordsjællands Elektricitets- og Sporvejs Aktieselskab (NESA)
Nedlagt

Maj 1934: Overtaget af selskabet som København motorvogn 921 (ex København motorvogn 550), fabrik Københavns Sporveje (KS), type Bogiemotorvogn, serie 501-618, bredde 2.02 m, længde 12.30 m, produceret 1930-1941, med 28 siddepladser og 39 ståpladser.

Postkort: København sporvognslinje 15 med motorvogn 921 på Ordrupvej (1939-1940)Postkort: København sporvognslinje 15 med motorvogn 921 på Ordrupvej (1939-1940)Af Henrik Boye, John Lundgren, Sporvejshistorisk Selskab (SHS).
December 1939 - Marts 1940.

Københavns Sporveje (KS)
Nedlagt

1952 - 1953: Overtaget af selskabet som København motorvogn 609 (ex København motorvogn 550), fabrik Københavns Sporveje (KS), type Bogiemotorvogn, serie 501-618, bredde 2.02 m, længde 12.30 m, produceret 1930-1941, med 28 siddepladser og 39 ståpladser.

Københavns Sporveje (KS)
Nedlagt

23. december 1955: Ombygget til København motorvogn 609 (ex København motorvogn 550), fabrik Københavns Sporveje (KS), type Bogiemotorvogn, serie 501-618, bredde 2.02 m, længde 12.30 m, produceret 1930-1941, med 28 siddepladser og 39 ståpladser.

Københavns Sporveje (KS)
Nedlagt

Juni 1972: Brændt.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 17. november 2024.