SPORVOGNSREJSER

Norrköping motorvogn 137

Udgået af drift

Sporvognens historie

Östgötatrafiken
I drift

1967: Leveret som Norrköping motorvogn 137, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA)/ASJL, type M67, serie 131-155 (31-55), bredde 2.36 m, længde 12.25 m, vægt 13.2 t, produceret 1966-1967, med 28 siddepladser og 62 ståpladser, 4 aksler, 4 motorer, motorkraft 30 kW, max fart 60 km/t.

Östgötatrafiken
I drift

1995: Vognnummer ændret til Norrköping motorvogn 37 (ex Norrköping motorvogn 137), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA)/ASJL, type M67, serie 131-155 (31-55), bredde 2.36 m, længde 12.25 m, vægt 13.2 t, produceret 1966-1967, med 28 siddepladser og 62 ståpladser, 4 aksler, 4 motorer, motorkraft 30 kW, max fart 60 km/t.

Östgötatrafiken
I drift

2001: Ombygget til Norrköping motorvogn 84 (ex Norrköping motorvogn 137), fabrik ASJL, ASEA, Kockums, type M67K, serie 81-90, bredde 2.36 m, længde 12.25 m, vægt 14.5 t, produceret 1966-1967, med 26 siddepladser og 64 ståpladser, motorkraft 120 kW, max fart 60 km/t.

Postkort: Norrköping sporvognslinje 2 med motorvogn 84 ved Centralstation (2002)Postkort: Norrköping sporvognslinje 2 med motorvogn 84 ved Centralstation (2002)Af Göran Månsson, Henrik Boye, Trafikförlaget.
Marts 2002.

Östgötatrafiken
I drift

2014: Udgået af drift.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 30. september 2024.