SPORVOGNSREJSER

Norrköping motorvogn 48

Udstillet på museum

Sporvognens historie

Östgötatrafiken
I drift

1967: Leveret som Norrköping motorvogn 48, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA)/ASJL, type M67, serie 131-155 (31-55), bredde 2.36 m, længde 12.25 m, vægt 13.2 t, produceret 1966-1967, med 28 siddepladser og 62 ståpladser, 4 aksler, 4 motorer, motorkraft 30 kW, max fart 60 km/t.

Östgötatrafiken
I drift

1995: Vognnummer ændret til Norrköping motorvogn 148 (ex Norrköping motorvogn 48), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA)/ASJL, type M67, serie 131-155 (31-55), bredde 2.36 m, længde 12.25 m, vægt 13.2 t, produceret 1966-1967, med 28 siddepladser og 62 ståpladser, 4 aksler, 4 motorer, motorkraft 30 kW, max fart 60 km/t.

Norrköping Tram (Juli 1992)Norrköping Tram (Juli 1992)Af lirrsteve.
Juli 1992.

Östgötatrafiken
I drift

2010: Ombygget til Norrköping museumsvogn 148 (ex Norrköping motorvogn 48), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA)/ASJL, type M67, serie 131-155 (31-55), bredde 2.36 m, længde 12.25 m, vægt 13.2 t, produceret 1966-1967, med 28 siddepladser og 62 ståpladser, 4 aksler, 4 motorer, motorkraft 30 kW, max fart 60 km/t.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 6. juni 2024.