SPORVOGNSREJSER

Norrköping motorvogn 154 "Murmansk"

Udgået af drift

Sporvognens historie

Östgötatrafiken
I drift

1967: Leveret som Norrköping motorvogn 154 "Murmansk", fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA)/ASJL, type M67, serie 131-155 (31-55), bredde 2.36 m, længde 12.25 m, vægt 13.2 t, produceret 1966-1967, med 28 siddepladser og 62 ståpladser, 4 aksler, 4 motorer, motorkraft 30 kW, max fart 60 km/t.

Norrköping Tram (Juli 1992)Norrköping Tram (Juli 1992)Af lirrsteve.
Juli 1992.

Östgötatrafiken
I drift

1995: Vognnummer ændret til Norrköping motorvogn 54 "Murmansk" (ex Norrköping motorvogn 154 "Murmansk"), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA)/ASJL, type M67, serie 131-155 (31-55), bredde 2.36 m, længde 12.25 m, vægt 13.2 t, produceret 1966-1967, med 28 siddepladser og 62 ståpladser, 4 aksler, 4 motorer, motorkraft 30 kW, max fart 60 km/t.

Östgötatrafiken
I drift

2001: Ombygget til Norrköping motorvogn 87 "Murmansk" (ex Norrköping motorvogn 154 "Murmansk"), fabrik ASJL, ASEA, Kockums, type M67K, serie 81-90, bredde 2.36 m, længde 12.25 m, vægt 14.5 t, produceret 1966-1967, med 26 siddepladser og 64 ståpladser, motorkraft 120 kW, max fart 60 km/t.

Norrköping Tramways, part 6, Östra PromenadenNorrköping Tramways, part 6, Östra PromenadenAf LeifSpangberg.
20. marts 2012.
Norrköping Sporveje, del 10, Söder Tull IIINorrköping Sporveje, del 10, Söder Tull IIIAf LeifSpangberg.
23. marts 2012.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 30. september 2024.