Oslo motorvogn 210
I drift som museumsvognSporvognens historie
Sporveien
I drift
3. december 1953: Leveret som Oslo motorvogn 210, fabrik Hägglund/Hønefoss Karosserifabrikk (HØKA), type SM53 "Høka", serie 204-253, bredde 2.50 m, længde 14.70 m, vægt 16.9 t, produceret 1952-1958, med 36 siddepladser og 100 ståpladser, 4 motorer, motorkraft 46 kW.
Sporveien
I drift
1985 - 1991: Ombygget til Oslo motorvogn 210, fabrik OS, AEG, Hägglund, type SM83, serie 201-211, bredde 2.50 m, længde 14.90 m, vægt 16.9 t, produceret 1985-1991, med 36 siddepladser og 66 ståpladser, motorkraft 180 kW, max fart 60 km/t.
Oslo motorvogn 207 ved Holten (1995)Af Henrik Boye.
8. juli 1995.
8. juli 1995.
Djurgårdslinjen 7N
Åbent regelmæssigt
2000: Kommet på museum som Stockholm motorvogn 210 (ex Oslo motorvogn 210), type A51.
Stockholm restaurantlinje Cafetåget med motorvogn 210 ved Nordiska Museet/Vasamuseet (2005)Af Henrik Boye.
3. juli 2005.
3. juli 2005.
Stockholm motorvogn 210 inde i Alkärrshallen (2009)Af Henrik Boye.
29. juni 2009.
29. juni 2009.
Stockholm restaurantlinje Cafetåget med motorvogn 210 ved Styrmansgatan (2011)Af Silas Boye Nissen.
24. september 2011.
24. september 2011.
Stockholm Djurgårdslinjen 7N med motorvogn 210 ved Skansen (2012)Af Henrik Boye.
10. juli 2012.
10. juli 2012.
Stockholm restaurantlinje Cafetåget med motorvogn 210 ved Nybroplan (2015)Af Silas Boye Nissen.
9. august 2015.
9. august 2015.