Oslo motorvogn T 200 "Praha"
Udgået af driftBeskrivelse
Vognen blev tilpasset norske forhold ved VBK A/S i Horten, og afprøvet i Oslo under en 18 måneders periode. Her blev den ændret til type SM90.
Sporvognens historie
Sporveien
I drift
1988 - 1991: Leveret som Oslo motorvogn T 200 "Praha", fabrik Tatra, type T7B5.
Postkort: Oslo motorvogn T 200 "Praha" ved Holten (1988)Af Bjørn Knutsen, Henrik Boye, Oslo Sporveier.
1988.
1988.
Sporveien
I drift
1991: Ombygget til Oslo motorvogn 100 "Praha" (ex Oslo motorvogn T 200 "Praha"), fabrik VBK, type SM90.
Sporveien
I drift
1995: Ombygget til Oslo motorvogn 100 "Praha" (ex Oslo motorvogn T 200 "Praha"), fabrik Tatra, type T7B5 Partyvogn.
Spårvägssällskapet Ringlinien (SSR)
Åbent regelmæssigt
1998: Kommet på museum som Gøteborg motorvogn 100 "Praha" (ex Oslo motorvogn T 200 "Praha"), fabrik Tatra, type T7B5 Partyvogn.
Gøteborg motorvogn 100 "Praha" inde i Gårdahallen (2005)Af Henrik Boye.
15. juli 2005.
15. juli 2005.