SPORVOGNSREJSER

Stockholm bivogn 40

I drift som museumsvogn

Sporvognens historie

Storstockholms Lokaltrafik (SL)
I drift

1937: Leveret som Stockholm bivogn 40, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type B22.

Storstockholms Lokaltrafik (SL)
I drift

1949: Ombygget til Stockholm bivogn 521 (ex Stockholm bivogn 40), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type B 11, serie 519-558, bredde 2.33 m, længde 12.55 m, vægt 10.9 t, produceret 1937, med 42 siddepladser og 32 ståpladser.

Spårvägsmuseet i Stockholm
Åbent regelmæssigt

1959: Ombygget til Stockholm bivogn 521 (ex Stockholm bivogn 40), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type B 11, serie 519-558, bredde 2.33 m, længde 12.55 m, vægt 10.9 t, produceret 1937, med 42 siddepladser og 32 ståpladser.

Djurgårdslinjen 7N
Åbent regelmæssigt

1. juni 1991: Kommet på museum som Stockholm bivogn 521 (ex Stockholm bivogn 40), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type B 11, serie 519-558, bredde 2.33 m, længde 12.55 m, vægt 10.9 t, produceret 1937, med 42 siddepladser og 32 ståpladser.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 14. oktober 2024.