SPORVOGNSREJSER

Stockholm bivogn 915

I drift som museumsvogn

Sporvognens historie

Storstockholms Lokaltrafik (SL)
I drift

24. februar 1930: Leveret som Stockholm bivogn 915, fabrik Råsunda, type B20, bredde 2.25 m, længde 11.35 m, vægt 8.6 t, produceret 1929-1930, med 24 siddepladser og 39 ståpladser, 2 aksler.

Postkort: Stockholm motorvogn 143 på Vasabron (1989)Postkort: Stockholm motorvogn 143 på Vasabron (1989)Af Henrik Boye, Svenska Spårvägssällskapet (SSS), Thomas Johansson.
1989.

Museispårvägen Malmköping (MUMA)
Åbent regelmæssigt

20. september 1968: Kommet på museum som Malmköping bivogn 915 (ex Stockholm bivogn 915), fabrik Råsunda, type B20, bredde 2.25 m, længde 11.35 m, vægt 8.6 t, produceret 1929-1930, med 24 siddepladser og 39 ståpladser, 2 aksler.

Trafikdag Malmköping #1Trafikdag Malmköping #1Af MJ-Projekt.
1. september 2024.

Djurgårdslinjen 7N
Åbent regelmæssigt

2013: Overtaget af museet som Stockholm bivogn 915, fabrik Råsunda, type B20, bredde 2.25 m, længde 11.35 m, vægt 8.6 t, produceret 1929-1930, med 24 siddepladser og 39 ståpladser, 2 aksler.

Stockholm: Storstockholm lokaltrafik Sporvogn og busStockholm: Storstockholm lokaltrafik Sporvogn og busAf Public Transport Worldwide.
24. juli 2009.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 12. november 2024.