SPORVOGNSREJSER

Stockholm bivogn 917

I drift som museumsvogn

Sporvognens historie

Storstockholms Lokaltrafik (SL)
I drift

24. februar 1930: Leveret som Stockholm bivogn 917, fabrik Råsunda, type B20, bredde 2.25 m, længde 11.35 m, vægt 8.6 t, produceret 1929-1930, med 24 siddepladser og 39 ståpladser, 2 aksler.

Spårvägsmuseet i Stockholm
Åbent regelmæssigt

1962: Kommet på museum som Stockholm bivogn 917, fabrik Råsunda, type B20, bredde 2.25 m, længde 11.35 m, vægt 8.6 t, produceret 1929-1930, med 24 siddepladser og 39 ståpladser, 2 aksler.

Museispårvägen Malmköping (MUMA)
Åbent regelmæssigt

2000: Overtaget af museet som Malmköping bivogn 917 (ex Stockholm bivogn 917), fabrik Råsunda, type B20, bredde 2.25 m, længde 11.35 m, vægt 8.6 t, produceret 1929-1930, med 24 siddepladser og 39 ståpladser, 2 aksler.

Malmköping bivogn 917 ved Hosjö (2012)Malmköping bivogn 917 ved Hosjö (2012)Af Henrik Boye.
11. juli 2012.
Trafikdag Malmköping #1Trafikdag Malmköping #1Af MJ-Projekt.
1. september 2024.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 12. november 2024.