SPORVOGNSREJSER

Stockholm motorvogn 5

I drift som museumsvogn

Sporvognens historie

Stockholm-Södra Lidingöns Järnväg (SSLidJ)
Nedlagt

1914: Leveret som Stockholm motorvogn 5, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type A24(A), serie 6-12, 48-49, bredde 2.40 m, længde 15.15 m, vægt 22.7 t, produceret 1945-1949, med 48 siddepladser og 39 ståpladser, motorkraft 252 kW, max fart 75 km/t.

Storstockholms Lokaltrafik (SL)
I drift

23. februar 1963: Overtaget af selskabet som Stockholm museumsvogn 5 (ex Stockholm motorvogn 5), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type A24(A), serie 6-12, 48-49, bredde 2.40 m, længde 15.15 m, vægt 22.7 t, produceret 1945-1949, med 48 siddepladser og 39 ståpladser, motorkraft 252 kW, max fart 75 km/t.

Lidingöbanan before (2013) and after (2015) the major renovationLidingöbanan before (2013) and after (2015) the major renovationAf All the Elevators! - By SummerADDE.
2013 - 2015.

Museispårvägen Malmköping (MUMA)
Åbent regelmæssigt

10. november 1973: Kommet på museum som Malmköping motorvogn 5 (ex Stockholm motorvogn 5), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type A24(A), serie 6-12, 48-49, bredde 2.40 m, længde 15.15 m, vægt 22.7 t, produceret 1945-1949, med 48 siddepladser og 39 ståpladser, motorkraft 252 kW, max fart 75 km/t.

Postkort: Malmköping museumslinje med motorvogn 190 ved Malmköping (1970)Postkort: Malmköping museumslinje med motorvogn 190 ved Malmköping (1970)Af Björn Alnebo, Henrik Boye, Torkel Lindeberg.
1970.
Postkort: Malmköping motorvogn 10 foran Hall III (1980)Postkort: Malmköping motorvogn 10 foran Hall III (1980)Af Henrik Boye, Kasja Thomaeus, Svenska Spårvägssällskapet (SSS).
1980.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 31. maj 2024.