SPORVOGNSREJSER

Berlin motorvogn 5964

I drift som museumsvogn

Sporvognens historie

Berliner Verkehrsbetriebe (BVG)
I drift

1924: Leveret som Berlin motorvogn 5964, fabrik Hannoversche Waggonfabrik (HAWA), type T24, serie 5701-6200, længde 11.02 m, vægt 13.2 t, produceret 1925, med 24 siddepladser og 35 ståpladser, 2 aksler, motorkraft 120 kW, max fart 45 km/t.

Karlsruher Verkehrsverbund (KVV)
I drift

1967: Overtaget af selskabet som Karlsruhe motorvogn 5964 (ex Berlin motorvogn 5964), fabrik Hannoversche Waggonfabrik (HAWA), type T24, serie 5701-6200, længde 11.02 m, vægt 13.2 t, produceret 1925, med 24 siddepladser og 35 ståpladser, 2 aksler, motorkraft 120 kW, max fart 45 km/t.

Spillekort: Karlsruhe motorvogn 5964 foran remisen Bewegt Alle (2002)Spillekort: Karlsruhe motorvogn 5964 foran remisen Bewegt Alle (2002)Af Henrik Boye, Treffpunkt Schienennahverkehr Karlsruhe TSNV.
2002.

Berliner Verkehrsbetriebe (BVG)
I drift

1968: Overtaget af selskabet som Berlin motorvogn 5964, fabrik Hannoversche Waggonfabrik (HAWA), type T24, serie 5701-6200, længde 11.02 m, vægt 13.2 t, produceret 1925, med 24 siddepladser og 35 ståpladser, 2 aksler, motorkraft 120 kW, max fart 45 km/t.

Hannoversches Straßenbahn-Museum (HSM)
Åbent regelmæssigt

1974: Kommet på museum som Hannover motorvogn 5964 (ex Berlin motorvogn 5964), fabrik Hannoversche Waggonfabrik (HAWA), type T24, serie 5701-6200, længde 11.02 m, vægt 13.2 t, produceret 1925, med 24 siddepladser og 35 ståpladser, 2 aksler, motorkraft 120 kW, max fart 45 km/t.

Strassenbahn Museum WehmingenStrassenbahn Museum WehmingenAf Thomas Flebbe.
August 2013.
Krus: Hannover Aaßenstrecke med motorvogn 5964, forsiden (2020)Krus: Hannover Aaßenstrecke med motorvogn 5964, forsiden (2020)Af Hannoversches Straßenbahn-Museum (HSM), Henrik Boye.
28. juni 2020.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 22. april 2024.