Bremen motorvogn 701
I drift som museumsvognSporvognens historie
Bremer Straßenbahn (BSAG)
I drift
1947: Leveret som Bremen motorvogn 701, fabrik Bremer Dock- und Maschinenbau GmbH, type T2c, serie 700-724, bredde 2.14 m, længde 10.00 m, vægt 12.2 t, produceret 1947, med 24 siddepladser og 56 ståpladser, 2 aksler, 2 motorer, motorkraft 60 kW, max fart 50 km/t.
1970.
Bremer Straßenbahn (BSAG)
I drift
1970: Ombygget til Bremen arbejdsvogn 886 (ex Bremen motorvogn 701), fabrik Bremer Dock- und Maschinenbau GmbH, type T2c, serie 700-724, bredde 2.14 m, længde 10.00 m, vægt 12.2 t, produceret 1947, med 24 siddepladser og 56 ståpladser, 2 aksler, 2 motorer, motorkraft 60 kW, max fart 50 km/t.
Bremer Straßenbahn (BSAG)
I drift
1985: Opstillet som Bremen arbejdsvogn 886 (ex Bremen motorvogn 701), fabrik Bremer Dock- und Maschinenbau GmbH, type T2c, serie 700-724, bredde 2.14 m, længde 10.00 m, vægt 12.2 t, produceret 1947, med 24 siddepladser og 56 ståpladser, 2 aksler, 2 motorer, motorkraft 60 kW, max fart 50 km/t.
30. marts 1990.
Bremen Sporvognsmuseum (Das Depot)
Åbent regelmæssigt
1990: Overtaget af museet som Bremen motorvogn 701, fabrik Bremer Dock- und Maschinenbau GmbH, type T2c, serie 700-724, bredde 2.14 m, længde 10.00 m, vægt 12.2 t, produceret 1947, med 24 siddepladser og 56 ståpladser, 2 aksler, 2 motorer, motorkraft 60 kW, max fart 50 km/t.
1990.
August 2003.
8. maj 2005.
2006.
12. august 2007.
14. marts 2009.
8. maj 2011.
2014.
10. maj 2015.
Führerstandsmitfahrt BDM T2c Bremer StraßenbahnAf MultiDunki.
1. maj 2016.
22. august 2020.
14. maj 2023.
14. maj 2023.