SPORVOGNSREJSER

Gøteborg motorvogn 43

I drift som museumsvogn

Sporvognens historie

Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift

1902: Leveret som Gøteborg motorvogn 43, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M4, serie 1-156, bredde 2.00 m, længde 8.64 m, vægt 10.5 t, produceret 1908-1921, med 20 siddepladser og 18 ståpladser, motorkraft 60 kW.

Jönköpings Spårvägar (JS)
Nedlagt

1925: Overtaget af selskabet som Jönköping motorvogn 19 (ex Gøteborg motorvogn 43), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), serie 14-19, produceret 1925.

Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift

1959: Overtaget af selskabet som Gøteborg motorvogn 43, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M4, serie 1-156, bredde 2.00 m, længde 8.64 m, vægt 10.5 t, produceret 1908-1921, med 20 siddepladser og 18 ståpladser, motorkraft 60 kW.

Spårvägssällskapet Ringlinien (SSR)
Åbent regelmæssigt

1979: Kommet på museum som Gøteborg motorvogn 43, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M4, serie 1-156, bredde 2.00 m, længde 8.64 m, vægt 10.5 t, produceret 1908-1921, med 20 siddepladser og 18 ståpladser, motorkraft 60 kW.

Postkort: Gøteborg motorvogn 43 på Härlandavägen (1980)Postkort: Gøteborg motorvogn 43 på Härlandavägen (1980)Af Calle Ström, Henrik Boye, Spårvägssällskapet Ringlinien (SSR).
1980.
Postkort: Gøteborg 12 (Lisebergslinjen) med åben bivogn 507  (1995)Postkort: Gøteborg 12 (Lisebergslinjen) med åben bivogn 507 (1995)Af Henrik Boye, Lars Ericsson, Spårvägssällskapet Ringlinien (SSR).
1995.
Postkort: Gøteborg 12 (Lisebergslinjen) med motorvogn 43 på Kungsportsplatsen (2000)Postkort: Gøteborg 12 (Lisebergslinjen) med motorvogn 43 på Kungsportsplatsen (2000)Af Henrik Boye, Lars Ericsson, Spårvägssällskapet Ringlinien (SSR).
2000.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 24. december 2023.