SPORVOGNSREJSER

Helsingfors motorvogn 50

I drift som museumsvogn

Sporvognens historie

Kaupunkiliikenne / Stadstrafik
I drift

1909: Leveret som Helsingfors motorvogn 50, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA)/ASJ, type mv, serie 1-67, bredde 2.00 m, produceret 1908-1919, med 20 siddepladser og 18 ståpladser.

Kaupunkiliikenne / Stadstrafik
I drift

1957: Ombygget til Helsingfors arbejdsvogn H 4 (ex Helsingfors motorvogn 50), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA)/ASJ, type mv, serie 1-67, bredde 2.00 m, produceret 1908-1919, med 20 siddepladser og 18 ståpladser.

Kaupunkiliikenne / Stadstrafik
I drift

1968: Ombygget til Helsingfors museumsvogn 50 (ex Helsingfors motorvogn 50), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA)/ASJ, type mv, serie 1-67, bredde 2.00 m, produceret 1908-1919, med 20 siddepladser og 18 ståpladser.

Ratikkamuseo / Spåramuseet
Åbent regelmæssigt

6. juli 2012: Kommet på museum som Helsingfors motorvogn 50, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA)/ASJ, type mv, serie 1-67, bredde 2.00 m, produceret 1908-1919, med 20 siddepladser og 18 ståpladser.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 11. maj 2023.