SPORVOGNSREJSER

København bivogn 1552

I drift som museumsvogn

Sporvognens historie

Københavns Sporveje (KS)
Nedlagt

30. september 1934: Leveret som København bivogn 1552, fabrik Københavns Sporveje (KS)/Scandia, type Bogiebivogn, serie 1501-1583, bredde 2.20 m, længde 12.30 m, produceret 1930-1941, med 26 siddepladser og 22 ståpladser, 4 aksler.

Københavns Sporveje (KS)
Nedlagt

14. juni 1953: Ombygget til København bivogn 1552, fabrik Københavns Sporveje (KS)/Scandia, type Bogiebivogn, serie 1501-1583, bredde 2.20 m, længde 12.30 m, produceret 1930-1941, med 26 siddepladser og 22 ståpladser, 4 aksler.

Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm
Åbent regelmæssigt

1972: Kommet på museum som Skjoldenæsholm bivogn 1552 (ex København bivogn 1552), fabrik Københavns Sporveje (KS)/Scandia, type Bogiebivogn, serie 1501-1583, bredde 2.20 m, længde 12.30 m, produceret 1930-1941, med 26 siddepladser og 22 ståpladser, 4 aksler.

Postkort: Skjoldenæsholm motorvogn 587 foran remisen Valby Gamle Remise (1999)Postkort: Skjoldenæsholm motorvogn 587 foran remisen Valby Gamle Remise (1999)Af Henrik Boye, Sporvejshistorisk Selskab (SHS).
1999.
Postkort: Skjoldenæsholm normalspor med motorvogn 587 ved Eilers Eg (2000)Postkort: Skjoldenæsholm normalspor med motorvogn 587 ved Eilers Eg (2000)Af Henrik Boye, Sporvejshistorisk Selskab (SHS).
2000.
Postkort: Skjoldenæsholm normalspor med motorvogn 3060 ved Sporvejsmuseet (2003)Postkort: Skjoldenæsholm normalspor med motorvogn 3060 ved Sporvejsmuseet (2003)Af Henrik Boye, Sporvejshistorisk Selskab (SHS).
31. maj 2003.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 12. november 2023.