SPORVOGNSREJSER

Norrköping motorvogn 71

I drift som museumsvogn

Sporvognens historie

Östgötatrafiken
I drift

1959: Leveret som Norrköping motorvogn 71, fabrik Hägglund, type M58, serie 64-75, bredde 2.20 m, længde 12.25 m, vægt 13.5 t, produceret 1958-1959, med 27 siddepladser og 53 ståpladser, 4 aksler, 2 motorer, motorkraft 60 kW, max fart 60 km/t.

Östgötatrafiken
I drift

1967: Vognnummer ændret til Norrköping motorvogn 118 (ex Norrköping motorvogn 71), fabrik Hägglund, type M58, serie 64-75, bredde 2.20 m, længde 12.25 m, vægt 13.5 t, produceret 1958-1959, med 27 siddepladser og 53 ståpladser, 4 aksler, 2 motorer, motorkraft 60 kW, max fart 60 km/t.

Postkort: Norrköping sporvognslinje 3 med motorvogn 118 ved Resecentrum  Centralstationen (1971)Postkort: Norrköping sporvognslinje 3 med motorvogn 118 ved Resecentrum Centralstationen (1971)Af Henrik Boye, Norrköpings Kommunala Affärsverk (NKA), Svenska Spårvägssällskapets Östgötaavdelning.
1971.

Museispårvägen Malmköping (MUMA)
Åbent regelmæssigt

1974: Kommet på museum som Malmköping motorvogn 118 (ex Norrköping motorvogn 71), fabrik Hägglund, type M58, serie 64-75, bredde 2.20 m, længde 12.25 m, vægt 13.5 t, produceret 1958-1959, med 27 siddepladser og 53 ståpladser, 4 aksler, 2 motorer, motorkraft 60 kW, max fart 60 km/t.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 27. december 2023.