SPORVOGNSREJSER

Wuppertal motorvogn 105

I drift som museumsvogn

Sporvognens historie

Wuppertaler Stadtwerke (WSW)
Nedlagt

1927: Leveret som Wuppertal motorvogn 105, fabrik Gustav Talbot & Co Eisenbahnwagen, serie 102-114, bredde 2.10 m, længde 9.80 m, vægt 15.5 t, produceret 1927, med 20 siddepladser og 48 ståpladser, 2 aksler, 2 motorer, motorkraft 55 kW.

Bergischen Museumsbahnen (BMB)
Åbent regelmæssigt

1985: Kommet på museum som Wuppertal motorvogn 105, fabrik Gustav Talbot & Co Eisenbahnwagen, serie 102-114, bredde 2.10 m, længde 9.80 m, vægt 15.5 t, produceret 1927, med 20 siddepladser og 48 ståpladser, 2 aksler, 2 motorer, motorkraft 55 kW.

Wuppertaler Straßenbahn (1- 4)Wuppertaler Straßenbahn (1- 4)Af Tram Aktuell.
1970 - 2016.
Postkort: Wuppertal BMB med motorvogn 105 ved Schulkohlfurth (1985)Postkort: Wuppertal BMB med motorvogn 105 ved Schulkohlfurth (1985)Af Bergischen Museumsbahnen (BMB), Henrik Boye.
1985.
Postkort: Wuppertal BMB med motorvogn 105 ved Schulkohlfurth (1992)Postkort: Wuppertal BMB med motorvogn 105 ved Schulkohlfurth (1992)Af Bergischen Museumsbahnen (BMB), Henrik Boye, Markus Pieper.
1992.
20. Bergisches Straßenbahnfest / Bergische Museumsbahn (HD)20. Bergisches Straßenbahnfest / Bergische Museumsbahn (HD)Af leeseisenbahnen.
27. maj 2012 - 28. maj 2012.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 1. marts 2024.